שעות פעילות: 24 שעות ביממה

האם הביטוח משתתף בהוצאות הפריצה לרכב?

פוליסות הביטוח משתנות מאחת לשנייה וכל אחת מהן מכילה סעיפים וניואנסים שונים המותאמים באון אישי לכל לקוח. ביטוח רכב מקיף נועד כדי לחסות מצבים "מקריים" שאינם צפויים כגון – מקרה של תאונה, גניבה של רכב, פגיעה בצד ג' וסיוע משפטי במקרה של תאונה מצד ג'. לפוליסת המקיף ניתן להוסיף שירותים שונים כמו – כיסוי שבר שמשות, גרירה ועוד מיני תוספות שונות אותן מציעות חברות הביטוח. לעומת את, ביטוח החובה מכסה פגיעות גוף בלבד לנהג הרכב, לנוסעים ברכב וחלילה בעת פגיעה בהולך רגל או בנוסעים ונהגים ברכב אחר.

אז התשובה לשאלה היא – לא, כיוון שביטוח הרכב נועד לכסות נזקי גוף ופגיעה ברכב. יחד עם זאת, פריצה ונזק לרכב המתבצעת על ידי אדם זר אשר הזיק לרכב עצמו לרוב הביטוח יכסה ויפצה בגין הנזקים שנגרמו. כמו כן, הביטוח אינו מכסה פריצה שהיא במתכוון, ובהמשך נסביר למה בעצם נושא הפריצה עולה כאן ובה הביטוח לא יכסה כלל וכלל.

למה בעצם הביטוח אינו מכסה פריצה במתכוון?

אישה נעולה מחוץ לרכב
אישה נעולה מחוץ לרכב

לרוב, נהגים שואלים האם ביטוח הרכב מכסה פריצה כאשר הם תקלים במנעול לקוי שאינו נפתח או במפתחות שאבדו או נגנבו והם מעוניינים לפרוץ את הרכב בכוחות עצמם, או לשבור את השמשה ולצפות כי חברה הביטוח תפצה אותם בגין הנזקים שנגרמו עקב הפריצה. אז התשובה לכך היא חד משמעית. במקרה של פריצה מכוונת וחובבנית לרכב בשל אובדן מפתחות, גניבה או מנעול לקוי חברה הביטוח לא תפצה על הנזק, מה גם שיש השתתפות עצמית שלרוב מגיעה ל – 1000 שקלים, ואם נוסיף את העובדה שהפוליסה לאחר מכן תתייקר בגין התביעה בשלוש שנים הבאות, נגלה כי ה"תענוג" של תביעת הביטוח יעלה לכם יותר מאלפיים שקלים (כולל התייקרות הפוליסה בגין התביעה).

דבר נוסף, יש את ביטוח השמשות. נהגים רבים ששכחו את המפתחות הרכב בתוכו חושבים לשבור את חלון הרכב באופן עצמאי על מנת להוציא את המפתחות, אך זוהי טעות חמורה כיוון שביטוח שמשות הניתן במסגרת ביטוח מקיף וצד ג' אינו מכסה שבר שמשות שנגרם במזיד, אלא רק במקרה של "תאונה". ולכן, בכל מקרה של תקלה במנעול הרכב, אובדן או גניבת מפתחות, מפתחות שננעלו ברכב – הזמינו מנעולן מומחה שיפרוץ את דלת הרכב בבטחה.

לפרטים נוספים: https://www.ricolocksmith.co.il/

050-8622220
contact@ricolocksmith.co.il
פריסה ארצית
24 שעות ביממה
קידום אתרי מנעולנים בגוגל ע"י Plus Marketing.
למידע נוסף התקשרו: 076-5994446 
או באמצעות שליחת דוא"ל ל-plusmktingil@gmail.com
Top
נגישות